Generalne Pytania Odnośnie uCoz

uCoz Modules


Odpowiedź: Tylko administrator może to zrobić, konkretny użytkownik nie ma takiej możliwości.


Odpowiedź: Ponieważ jest to lista najpopularniejszych plików. Jest ona ograniczona ustawieniami modułu.


Odpowiedź: Upewnij się, że włączyłeś "Pełny tekst wpisu” w sekcji ustawień modułu Tablicy ogłoszeń.


Odpowiedź: Maksymalny dozwolony rozmiar archiwum ZIP ze zdjęciami to 40 MB.


Odpowiedź: Tak. W przypadku, gdy przy dodawaniu wpisów brakuje panelu kodów BB, musisz zezwolić na użycie kodów BB w Panelu zarządzania -> Użytkownicy -> Grupy użytkowników -> Nadawanie uprawnień dla wszystkich grup.


Odpowiedź: Sprawdź czy sonda jest aktywna czy nie w sekcji Zarządzania sondami w Panelu zarządzania.


Odpowiedź: Przygotowaliśmy dla ciebie kilka testów – możesz je znaleźć w Panelu zarządzania – Testy -> "Dodać z biblioteki testów”.


Odpowiedź: Możliwe jest ustawienie autorespondera w koncie mailowym odbiorcy.


Odpowiedź: Nie można edytować tego formularza. Można jedynie zmienić temat wiadomości w sekcji ustawień modułu e-sklepu.


Odpowiedź: Zobacz przewodnik na Forum społeczności uCoz. Dotyczy on zarówno użytkowników premium, jak i zwykłych.


Odpowiedź: Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia -> Pozwól na używanie API


Odpowiedź:

tak, jest to możliwe w sytuacji w której strony przynależą do tego samego konta (pulpit Webtop). Wszystko co musisz zrobić, to wysłać wiadomość do Wsparcia Technicznego uCoz(Panel zarządzania -> Pomoc -> Wsparcie techniczne).

Aby Twoja wiadomość została szybciej rozpatrzone, prosimy o skorzystanie z następującego szblonu:

„Witam!

Proszę o przelanie (kwota pieniędzy) ze strony (umieść link do strony, z której chcesz przekazać pieniądzena rzecz strony (umieść link do strony, do  której chcesz przekazać pieniądze). Obydwie strony przynależą do jednego pulpitu Webtop. Dziękuję



Odpowiedź:

Tak, jest to możliwe- uCoz posiada elastyczny system ograniczań logowania. Możesz ustalić maksymalną liczbę osób zalogowanych naraz do strony czy też ograniczyć dostęp do swojego Panelu zarządzania z pewnych adresów IP i ich podsieci. Odpowiednie ustawienia znajdziesz w Panelu zarządzania -> Bezpieczeństwo -> Ustawienia zabezpieczeń



Odpowiedź:

W wyniku walki z ludźmi, którzy używają systemu do tworzenia bram (ang. doorways); tymczasowo blokujemy indeksowanie strony za pomocą pliku "robots.txt". Takie blokowanie pomaga również nie zaśmiecać wyszukiwarek pustymi stronami. Nie należy się tym martwić, bo blokowanie jest automatycznie wyłączane w ciągu 30 dni (ten czas powinien wystarczyć, aby zapełnić stronę treściami, tak by wyszukiwarki mogły ją zindeksować w najlepszy sposób), lub jeśli witryna jest systematycznie odwiedzana przez pewną  minimalną liczbę odwiedzających (dokładne wartości nie są ujawniane w celu zapobiegania nadużyciom).

Możesz sprawdzić datę rejestracji internetowej na stronie głównej Panelu sterowania, w nawiasach, zaraz po nazwie, której użyłeś do rejestracji strony.

Jeśli nadal chcesz odblokować plik robots.txt na swojej stronie internetowej, aby twoja strona została zindeksowana szybciej, możesz zapłacić za usługę, która kosztuje nieco ponad 2 dolary. Wtedy kwarantanna zostanie zakończona. 



Odpowiedź: Jest to możliwe, chociaż nie obsługujemy pliku  ".htaccess", to daliśmy możliwość dostosowania własnej strony z informacja o błędzie 404 („pliku nie znaleziono"). Aby zainstalować swoją własną stronę, powinieneś po prostu zamieścić w katalogu głównym* plik o nazwie "404.htm", używając w tym celu  FTP lub Menedżera plików (link znajduje się na stronie głównej w Panelu zarządzania).

Możesz dowolnie dostosować plik "404.htm" – zależy to od twojej znajomości HTML.

*katalog główny to folder, w którym znajdujesz się zaraz po wejściu do Menedżera plików.


Odpowiedź:

Przejdź do twojego Panelu zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia. Znajdź opcję "Przy otwieraniu strony głównej przekieruj do:" i wybierz żądany moduł z rozwijanej listy.

 



Odpowiedź:

Tak, na dysku możesz zamieszczać dowolne pliki.



Odpowiedź: Panel zarządzania -> Wygląd -> Konstruktor menu. Możesz na swojej stronie dostosować wszystko, co chcesz. W tym celu musisz tylko skorzystać z Panelu zarządzania.


Odpowiedź:

Możliwe przyczyny tego problemu:

  • Jeśli wersja twojej przeglądarki jest mniejsza niż 5.5 w przypadku programu Internet Explorer lub mniejsza niż 8.0.1 dla Opery -  powinieneś zainstalować nową wersję.
  • Jeśli wersja przeglądarki jest prawidłowa, to należy wyczyścić dane z pamięci podręcznej przeglądarki. Swoją drogą, warto to robić okresowo nie tylko aby rozwiązać wspomniany problem (np. IE nie zapisuje poprawnie danych graficznych jeśli bufor jest przepełniony). Aby wyczyścić pamięć podręczną w IE otwórz jego właściwości i naciśnij przycisk "Usuń pliki". Uwaga - nie należy mylić plików tymczasowych z plikami cookie (są to różne rzeczy).
  • Nie korzystaj z serwisów do dzielenia ruchu (na przykład Traffic Compressor). Usługi te wykorzystują wiele serwerów i dla kolejnych zapytań serwery mogą zgłaszać różne adresy IP (wybierany jest najmniej obciążony serwer). Kiedy adres IP się zmienia, zaczyna działać ochrona powiązania z adresem IP i w efekcie system cię wyloguje.
  • Możliwe są także inne problemy. Na przykład zapora (firewall) może blokować transfer dużych postów (dotyczy zapisywania szablonów). Należy starać się znaleźć źródło problemu krok po kroku (jeśli wszystkie poprzednie punkty są sprawdzone).
     


Odpowiedź:

Tak. Jeśli stworzyłeś stronę dla szkoły, instytucji szkolnictwa wyższego lub dowolnego innego projektu społecznego, przekaż swoją prośbę o usunięcie banera reklamowego na adres banner@ucoz.net



Odpowiedź: Zablokuj go nie na podstawie adresu IP, ale na podstawie nazwy użytkownika.


Odpowiedź: Idź do Panel zarządzania -> Edytor podstron -> Zażądanie stronami witryny i zobaczysz listę utworzonych stron. Kliknij na ikonie "Usuń” (czerwony krzyżyk) i potwierdź usunięcie.


Odpowiedź: Panel zarządzania -> Aktualności witryny - > Ustawienia modułu - > Dostrojenie ustawień modułu -> sprawdź " Włącz możliwość wyboru daty dodania wpisu:”.


Odpowiedź: Przeniesienie bazy danych z innych forum nie jest możliwe. Teoretycznie, mogłoby to być zrobione, ale istnieje wiele silników stron i ich wersji, a niewielu ludzi chce zmienić je na uCoz, więc nie uważamy za konieczne spędzać czas na pisaniu konwertera.


Odpowiedź: Możesz znaleźć odpowiedź na to pytanie tutaj, na naszym forum społeczności.


Odpowiedź: 2500 znaków w pytaniu i 10000 znaków w odpowiedzi. Nie można zwiększyć tych liczb.


Odpowiedź: Tak. W menu strony podaj linki nie do katalogu, ale do określonych sekcji. W tym przypadku sekcja w katalogu będzie kolejnym katalogiem. Ponadto, możesz zmienić Katalog witryn, Katalog plików albo Tablicę ogłoszeń w to, czego potrzebujesz. Nazwy modułów są względne, więc możesz łatwo stworzyć to, co chcesz.


Odpowiedź: To nie jest możliwe. Kiedy wgrywane jest zdjęcie, tworzą się dwa zdjęcia, bazy danych są uaktualnione itd. Klient FTP nie może tego zrobić.


Odpowiedź: Idea Księgi gości nie wymaga od użytkownika rejestracji. Mimo to, jeśli chcesz, możesz zmusić Gości do rejestracji przed napisaniem wpisu w Księdze gości. Wystarczy tylko zaznaczyć niezbędne ustawienia w Panelu zarządzania -> Użytkownicy -> Grupy użytkowników -> Ustaw Nadawanie uprawnień dla wszystkich grup.


Odpowiedź:

W ramach systemu działa ochrona przed powtórnym głosowaniem z tego samego adresu IP i konta.



Odpowiedź: Tak, jeśli chcesz, możesz go edytować.


Odpowiedź: Nie można tego zrobić za pomocą żadnego z rozwiązań system, ale możesz użyć Javascript.


Odpowiedź: Jeśli format Excel jest nieaktualny (wersja 5.0 lub starsza), zapisz ponownie w formacie Excel 97-2003.


Odpowiedź: Zobacz przewodnik na Forum społeczności uCoz. Dotyczy on zarówno użytkowników premium, jak i zwykłych.


Odpowiedź: Można dowiedzieć się o tym tutaj, w samouczku.


Odpowiedź: Strony internetowe są usuwane z pulpitu Webtopa z pewnym opóźnieniem. Wkrótce strona zostanie usunięta z listy.


Odpowiedź: Możesz zmienić hasło do FTP w Panelu zarządzania -> Bezpieczeństwo  -> Zmiana hasła do  FTP


Odpowiedź: Po opłaceniu dowolnego pakietu usług na rok lub dłużej



Możesz zarejestrować nazwę domeny drugiego poziomu za darmo na domains.ucoz.com

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz otrzymać domeny w prezencie, powinieneś się skontaktować ze Wsparciem Technicznym:

Panel zarządzania -> Pomoc –> Wsparcie techniczne



Odpowiedź:

Meta tagi to „znaczniki” (ang. „tags”) przechowujące wykorzystywane przez przeglądarki oraz wyszukiwarki internetowe informacje na temat strony. Dzięki meta tagom roboty sieciowe (ang „web crawlers”) otrzymują informacje odnośnie strony, używanych na niej słów kluczowych oraz innych danych. Poprawna zawartość meta tagów jest istotna dla odpowiedniej promocji strony w zakresie SEO (ang. „Search Engine Optimisation”)- pozycjonowania w przeglądarkach internetowych. Główne meta tagi to słowa kluczowe (ang. „keywords”) oraz opis strony. Meta tagi powinne być dodane pomiędzy znacznikami < head >< /head > w szablonach strony.

Podczas dodawania meta tagów, pamiętaj o następujących zasadach:

  • Zawrzyj wyłącznie słowa kluczowe używane na danej stronie swojej witryny;
  • Unikaj powtarzania tych samych słów kluczowych;
  • Spraw, aby słowa kluczowe oraz opis były unikalne dla każdej strony.

Dodatkowe informacje:

Wikipedia



Odpowiedź:

Stale ulepszamy system dodając nowe moduły i udoskonalając istniejące. O wszystkich nowościach przeczytać możesz na naszym Forum Społeczności uCoz.



Odpowiedź: Tak, istnieje taka możliwość. Możesz znaleźć szczegóły dotyczące ustanowienia połączenia FTP w sekcji "Menedżer plików" w Panelu zarządzania lub na stronie głównej  Panelu zarządzania. Pamiętaj, żeby FTP działał,  należy potwierdzić swój e-mail i ustawić hasło FTP.


Odpowiedź: Rejestracja jest obecnie możliwa w następujących strefach:
ac, ag, am, asia, be, biz, bz, cc, cn, com, com.mx, co.uk, cx, cz, de, dj, eu, eu.com, fm, gd, gs, hn, in, info, io, jp, kz, la, lc, li, me.uk, mn, mobi, ms, mu, name, net, nu, org, org.uk, pl, ru, ru.com, sc, sh, su, tc, tl, travel, tv, us, us.com, vc, vg, ws, рф.


Odpowiedź: Nie, nie można wyświetlić adresu IP Gościa.


Odpowiedź: Idź do Panelu zarządzania -> Edytor podstron -> Zarządzanie stronami witryny i zobaczysz listę utworzonych stron. Kliknij na "Edytowanie informacji” i zmień nazwę strony, która się pojawi.


Odpowiedź: Jeśli nie ma go w szablonie a system go dodaje, oznacza to, że musi on tam być.


Odpowiedź:

Adresy przyjazne to możliwe do przeczytania przez ludzi adresy stron internetowych. uCoz posiada opcję zautomatyzowanego tworzenia takich adresów. Przyjazne adresy tworzone są poprzez automatycznie następującą transliterację wpisu lub tytułu danej kategorii.

Opcja ta może zostać włączona poprzez wejście w Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia: Użyj przyjaznego adresu URL.


 



Odpowiedź: Idź do Panel zarządzania -> Forum -> Zarządzanie forami. Zobaczysz listę istniejących sekcji i forum w nich. Aby móc dodać nową sekcję lub nowe forum – kliknij przyciski "Nowa sekcja” lub "Nowe forum” i wypełnij formularz.


Odpowiedź: Wypełnij filtr słowami, po których chcesz dokonać selekcji materiału i wprowadź kod filtrowanego pola do szablonu. Następnie wybierz wartość na stronie i sortuj wpisy. Filtr może służyć, jako dodatkowy poziom w hierarchii. Wskazówki znajdziesz w Panelu zarządzania.