Generalne Pytania Odnośnie uCoz

uCoz Modules


Odpowiedź: Księga gości to najstarszy i zarazem najpopularniejszy sposób uzyskania informacji zwrotnej od użytkowników. Dzięki niej poznasz recenzje użytkowników dotyczące twojej witryny i odpowiesz na nie.


Odpowiedź: Osadź $POLL$ - dla losowej sondy lub $POLL_1$ dla konkretnej sondy w szablonie strony.


Odpowiedź: Tak, możesz. Jest możliwość wgrywania zdjęć zarówno przez FTP jak i Menedżera Plików.


Odpowiedź: Ten moduł służy do testowania użytkowników na twojej stronie.


Odpowiedź: To nie jest możliwe w naszym systemie. Lepiej użyć opcji "Pole wymagane”.


Odpowiedź: Obrazy są zapisane w ukrytym folderze. Można je usunąć poprzez kliknięcie przycisku obok tego obrazu.


Odpowiedź: Tak, każdy użytkownik systemu.


Odpowiedź:

Użytkownik premium to osoba, która zapłaciła za dowolny pakiet usług lub za osobną usługę w ramach systemu uCoz.



Odpowiedź: Tak, możesz. Istnieje możliwość przesłania twoich plików zarówno za pomocą FTP, jak i Menedżera Plików.


Odpowiedź: Dajemy nieograniczoną przestrzeń dyskową za darmo. Natychmiast po rejestracji otrzymujesz 400 MB miejsca na dysku, ale im dłużej jesteś z nami, tym więcej MB jest automatycznie dodawanych.


Odpowiedź: Najpierw dołącz swoją osobistą domenę, np. "moja-strona.pl", w sekcji "Dołączenie domeny " w Panelu zarządzania (Metoda 2, przeniesienie domeny za pomocą DNS). Potem będziesz mógł dostosować rekordy MX i utworzyć różne konta e-mail w twojej domenie, przy pomocy różnych usług pocztowych, np. Gmail.com (Google Mail).

Instrukcje na temat tworzenia skrzynek pocztowych w twojej domenie za pomocą Gmail.com znajdziesz w Panelu zarządzaniaw sekcji "Dołączenie domeny ".


Odpowiedź: Maksymalna wielkość pliku przesyłanego na serwer uCoz.pl wynosi 15 MB. Wielkość ta zwiększa się, kiedy kupujesz dodatkową przestrzeń dyskową od uCoz.


Odpowiedź: Panel zarządzania-> Wygląd. Wybierz szablon, wstaw tam dowolny kod HTML


Odpowiedź: Możesz stworzyć swój własny zestaw emotikonów w sekcji „Edytor emotikonów" (link można znaleźć na stronie głównej Panelu zarządzania). Po utworzeniu zestawu emotikonów należy określić w ustawieniach modułu, że chcesz używać tego zestawu (w tym celu wystarczy sprawdzić ustawienia modułu).
 
Oprócz tego można dodać emotikony do każdego z istniejących zestawów. W tym celu należy utworzyć folder o nazwie "sml" w sekcji "Menedżer plików" i przesłać tam dowolne emotikony. Emotikonów nie powinno być więcej niż 200, wszystkie powinny mieć rozszerzenie .gif, a takie emotikony będą działać tylko wtedy, gdy są włączone kody BB.


Odpowiedź: Nie możesz. Jednak jeśli masz swoją własną domenę, to możesz dołączyć ją do strony za darmo (np.: http://www.twoja-domena.pl/).



Odpowiedź:

Możliwe problemy:
 

  • Twoja przeglądarka lub zapora systemu nie akceptuje plików cookie (albo je blokuje). Zmień ustawienia tych programów, a będziesz w stanie się zalogować.
  • Wykorzystywany jest serwis do dzielenia ruchu („Traffic Compressor”). Przy korzystaniu z takiej usługi cała informacja jest kompresowana i przesyłana przez inny serwer. Dlatego adres IP może się zmieniać za każdym razem, kiedy aktualizujesz stronę.
  • Zainstalowałeś oprogramowanie, które dynamicznie zmienia adres proxy i co za tym idzie ukrywa twoje prawdziwe IP. Należy wyłączyć ten program na czas pracy z Panelem zarządzania i ze stroną, gdyż stosujemy powiązanie z adresem IP (jest to standardowa metoda zapewnienia bezpieczeństwa).
  • Ktoś inny próbuje pracować w Panelu zarządzania równolegle z tobą. Ponieważ sesja jest powiązana z adresem IP, nie jest możliwa praca z dwóch różnych adresów IP jednocześnie. Te ustawienie może zostać zmienione tu: Panel zarządzania -> Bezpieczeństwo -> Ustawienia zabezpieczeń: Maksymalna liczba jednoczesnych logowań do Panelu zarządzania.


Odpowiedź: Kiedy roboty wyszukiwarek odwiedzają Twoją stronę, w pierwszej kolejności szukają tego pliku. Robots.txt jest plikiem tekstowym. Znajduje się on w katalogu głównym witryny i zawiera instrukcje dla wyszukiwarek dotyczące tej strony. Webmaster może ustawić parametry indeksowania albo dla wszystkich wyszukiwarek jednocześnie, albo osobno dla poszczególnych.

Oczywiście, możesz wgrać własny plik robots.txt za pomocą Menedżera plików lub klienta FTP. Jednak zalecamy, aby tego nie robić, ponieważ domyślny plik robots.txt jest dostosowany tak, aby wyszukiwarki mogły zindeksować twoją stronę w najlepszy sposób, to znaczy żeby widziały tylko te strony twojej witryny, które zawierają informacje, a nie widziały żadnych stron technicznych (logowanie użytkowników, rejestracja użytkowników, itp.).

W większości przypadków standardowa wersja pliku robots.txt jest całkowicie wystarczająca. Jeśli chcesz go zmienić, można to zrobić za pomocą edytora tekstu. Nie zapomnij sprawdzić pliku robots.txt po dokonaniu zmian. Można to zrobić za pomocą paska narzędzi Google Webmaster Toolbar.


Odpowiedź:

Możesz zmienić swoje tajne pytanie lub odpowiedź w pulpicie Webtopa na swojej stronie. Zobacz więcej na ten temat na naszym forum społeczności tutaj.

 

Jeżeli zapomniałeś/aś odpowiedzi na tajne pytanie:

Jeśli masz taki problem, mimo że system ostrzegł cię o konieczności zapamiętania odpowiedzi, powinieneś skontaktować się ze Wsparciem technicznym, korzystając z zakładki Panel zarządzania -> PomocW treści wiadomości możesz wpisać poniższy tekst:

"Witam

Proszę o pomoc w odzyskaniu odpowiedzi na moje tajne pytanie powiązane se stroną [adres strony]. Jakie dane powienienem/ powinnam przesłać?"



Odpowiedź: Prawdopodobnie wprowadzasz nazwę ze spacją, co jest niedozwolone. Możesz używać jedynie cyfr, liter i myślników.


Odpowiedź: Tak, jest to możliwe. Znajdź link "Menedżer plików" w Panelu zarządzaniai kliknij go. Zostanie wyświetlona lista wszystkich plików, przesłanych na serwer. Aby przesłać nowy plik z komputera kliknij przycisk "Przeglądaj", znajdź potrzebny plik, zaznacz go i kliknij przycisk "Otwórz".

Następnie kliknij przycisk "Prześlij plik". Powinno się rozpocząć przesyłanie, a zaraz po jego zakończeniu nazwa pliku pojawi się na liście plików.

Należy zwrócić uwagę na maksymalny rozmiar przesłanego pliku - 15 MB.

Możesz również przesyłać pliki na serwer za pomocą dowolnego klienta FTP (np. CuteFTP). Szczegóły dotyczące połączenia FTP można znaleźć na stronie głównej Panelu zarządania, link "Szczegóły FTP" na samej górze.



Odpowiedź: Musisz sprawdzić pola obowiązkowe, które określiłeś w Ustawieniach modułu Tablica ogłoszeń.


Odpowiedź: Główną różnicą jest to, że będziesz musiał instalować skrypty innych forum. To oznacza, że musisz mieć hosting, który obsługuje PHP lub CGI. Musisz także mieć potrzebną ilość dodatkowej wiedzy, aby instalować, konfigurować i zarządzać tymi skryptami.
A moduł Forum uCoz może być zainstalowany za pomocą kilku kliknięć myszą. Plus możliwości modułu uCoz Forum są czasem nawet szersze niż te sugerowane przez inne fora.


Odpowiedź: Użyj innego modułu, który ma strony z możliwością wprowadzania pełnego tekstu.


Odpowiedź: W Zarządzaniu wyglądem modułu znajdują się linki do najczęściej pobieranych plików – $TOP_NEW_URL$ i inne. Użyj ich.


Odpowiedź: Te pola nie są przeznaczone dla długich opisów i używania tagów.


Odpowiedź: To jest album zdjęć, który posiada hasło. I tylko ci ludzie, którzy znają hasło mogą do niego wejść. Jeżeli chcesz stworzyć album, ale nie chcesz żeby wszyscy oglądali zdjęcia, zrób ten album prywatnym i podaj hasło ludziom, którym chcesz.

Aby utworzyć takie albumy przejdź do Panelu zarządzania-> Albumy zdjęć -> Zarządzanie kategoriami. Odszukaj odpowiedni album i kliknij ikonę "edytuj”. Wpisz hasło aby zalogować się do kategorii i kliknij "Zapisz”.



Odpowiedź: .JPG, .GIF, .PNG


Odpowiedź: Zaloguj się do Panelu zarządzania, dodając /admin do nazwy witryny. Następnie wejdź w Księgę gości -> Ustawienia modułu -> Wyświetlanie nowych wpisów -> wybierz Na górze/Na dole -> Zapisz.


Odpowiedź: Idź do Panel zarządzania -> Wygląd -> Zarządzanie wyglądem (CSS) -> /* Poll styles */. Zmień style według własnego uznania.


Odpowiedź:

Tak, możesz to zrobić. Zainstaluj moduł, następnie wejdź w Panel zarządzania-> Zarządzanie wpisami i kliknij "Dodaj nowy wpis”.



Odpowiedź: $2BASKET$ i $2BASKET_Q$ - to przyciski dodawania do koszyka. $BASKET$ to koszyk, do którego mogą być dodawane towary.


Odpowiedź: Obecnie jest dostępne w 11 modułach: blog, board, dir, gb, load, news, photo, publ, stuff, forum, index


Odpowiedź:

Możesz anulować dowolną płatna usługę w Panelu zarządzania -> Usługi płatne. Pieniądze, które nie zostały wykorzystane, zostaną zwrócone na twoje konto. Zostanie też naliczona opłata za zwrot.



Odpowiedź:

PR (PageRank) jest jednym z algorytmów wyszukiwarki Google. Jest on obliczany dla każdego dokumentu oddzielnie. Parametr ten nie wpływa na wyniki w wyszukiwarkach. Z reguły jest on wykorzystywany jako parametr do oceny kompetencji witryny/strony.

Przydatny link:
Wikipedia



Odpowiedź: Można także przekierować odwiedzających za pomocą tagów META lub JavaScript’u. Możesz poczytać jak to zrobić w instrukcjach do HTML.


Odpowiedź:

Jak najbardziej. Wystarczy określić link do modułu uCoz, który chcesz wyświetlać na stronie głównej lub włączyć automatyczne przekierowanie do danego modułu.



Odpowiedź: Tak, jest to możliwe. Znajdź link "Menedżer plików" w Panelu sterowania i kliknij go. Zostanie wyświetlona lista wszystkich plików, przesłanych na serwer. Aby przesłać nowy plik z komputera kliknij przycisk "Przeglądaj", znajdź potrzebny plik, zaznacz go i kliknij przycisk "Otwórz".

Następnie kliknij przycisk "Prześlij plik". Powinno się rozpocząć przesyłanie, a zaraz po jego zakończeniu nazwa pliku pojawi się na liście plików.

Należy zwrócić uwagę na maksymalny rozmiar przesłanego pliku - 15 MB.

Możesz również przesyłać pliki na serwer za pomocą dowolnego klienta FTP (np. CuteFTP). Szczegóły dotyczące połączenia FTP można znaleźć na stronie głównej Panelu sterowania, link "Szczegóły FTP" na samej górze


Odpowiedź: Na naszym forum społeczności forum.ucoz.pl możesz zadać wszystkie swoje pytania związane z projektem. Na tym forum znajdziesz odpowiedzi na niema wszystkie swoje pytania.


Odpowiedź: Kody BB są jednym z nieformalnych standardów formatowania tekstu bez użycia znaczników HTML. Zastąpiliśmy znaczniki HTML kodami BB w celu zwiększenia bezpieczeństwa, gdyż poprzez zastosowanie znaczników HTML nieuczciwy użytkownik może popsuć wygląd twoich stron, uzyskać ważne informacje przechowywane w plikach cookie osób odwiedzających twoje strony, oraz wykonywać inne nieprzyjazne działania.


Odpowiedź: Tak, możesz. Możesz dołączyć dowolną domenę do swojego konta w sekcji "Dołączenie domeny" w Panelu zarządzania. Możesz w pełni zarządzać tą domeną, tworzyć poddomeny i adresy mailowe typu poczta@moja-strona.pl.

Do jednego konta możesz dołączyć tylko jedną domenę.

Możesz stworzyć, np. 3 konta i dołączyć domenę "MOJA-STRONA.pl" do pierwszego. Następnie, za pomocą systemu zarządzania domenami, utworzyć 2 subdomeny, np. "STRONA1.MOJA-STRONA.COM" i "STRONA2.MOJA-STRONA.COM". Potem możesz dołączyć utworzone poddomeny do pozostałych dwóch kont.

W ten sposób można utworzyć nieograniczoną liczbę witryn w swojej domenie.



Odpowiedź: Pomyśleliśmy o ludziach, którzy nie mają doświadczenia w HTML. Tak więc możesz zamienić konieczne bloki na swojej stronie przyciskając tylko 1 przycisk. W tym celu wejdź do sekcji Zarządzanie wyglądem » Szybkie zastąpienie części szablonu.


Odpowiedź: Logowanie do systemu uCoz odbywa się przy pomocy konta w systemie uNet.

  • Przejdź do www.unet.com
  • Wpisz adres e-mail i hasło, podane podczas rejestracji (twój potwierdzony adres e-mail jest używany w formularzu logowania uNet. Liczba zarejestrowanych kont w systemie uNet (uID) jest taka sama, jak liczba liczba kont o unikatowych adresach e-mail. Jeśli twój adres e-mail nie został potwierdzony, to uID nie zostało utworzone i zalogowanie nie będzie możliwe). 
  • Zalogowanie się do Panelu sterowanie jest też możliwe ze strony http//mysite/admin


Odpowiedź:

Sprawdź uprawnienia dla grup użytkowników, szczególnie wiązanie sesji do adresu IP: Strona główna -> Użytkownicy -> Grupy użytkowników -> Edytować właściwości grupy lub uprawnienia: Powiązanie sesji z adresem IP (w celu ochrony przed spoofing cookies). Wyłącz tą opcję.



Odpowiedź: Zamienienie ikony jest możliwe. Musisz po prostu przesłać własną ikonę do folderu głównego twojego konta (nie można go zobaczyć, po wejściu do FTP już jesteś w nim, tak samo w przypadku menedżera plików). Dane do połączenia FTP znajdują się na stronie głównej Panelu zarządzania


Odpowiedź: Tak. Zainstaluj tylko moduły Forum i Edytor Strony, utwórz stronę logowania z łączem do forum lub ustaw przekierowanie w Panelu zarządzania-> Ogólne ustawienia -> Podczas otwierania strony głównej przekieruj do.


Odpowiedź: Wiadomość ta jest stworzona w taki sposób, żeby była dostosowana do wszystkich użytkowników. Dlatego nie ma potrzeby jej zmieniać i nie da się tego zrobić.