Przejdź do kategorii:
lub
1. Dlaczego w wielu katalogach jest napisane, że stron internetowych z bezpłatnych serwerów wirtualnych nie wolno publikować?
Odpowiedź: Każdy katalog stron ma swoje własne zasady i regulamin. Nie ma sensu o nich dyskutować. I tak to niczego nie zmieni. Odbywa się to w ten sposób, aby administratorzy katalogu stron mogą rozróżniać strony kwalifikujące się i niekwalifikujące się. |
Odpowiedź: Kiedy roboty wyszukiwarek odwiedzają Twoją stronę, w pierwszej kolejności szukają tego pliku. Robots.txt jest plikiem tekstowym. Znajduje się on w katalogu głównym witryny i zawiera instrukcje dla wyszukiwarek dotyczące tej strony. Webmaster może ustawić parametry indeksowania albo dla wszystkich wyszukiwarek jednocześnie, albo osobno dla poszczególnych. Oczywiście, możesz wgrać własny plik robots.txt za pomocą Menedżera plików lub klienta FTP. Jednak zalecamy, aby tego nie robić, ponieważ domyślny plik robots.txt jest dostosowany tak, aby wyszukiwarki mogły zindeksować twoją stronę w najlepszy sposób, to znaczy żeby widziały tylko te strony twojej witryny, które zawierają informacje, a nie widziały żadnych stron technicznych (logowanie użytkowników, rejestracja użytkowników, itp.). W większości przypadków standardowa wersja pliku robots.txt jest całkowicie wystarczająca. Jeśli chcesz go zmienić, można to zrobić za pomocą edytora tekstu. Nie zapomnij sprawdzić pliku robots.txt po dokonaniu zmian. Można to zrobić za pomocą paska narzędzi Google Webmaster Toolbar. |
Odpowiedź: PR (PageRank) jest jednym z algorytmów wyszukiwarki Google. Jest on obliczany dla każdego dokumentu oddzielnie. Parametr ten nie wpływa na wyniki w wyszukiwarkach. Z reguły jest on wykorzystywany jako parametr do oceny kompetencji witryny/strony. |
Odpowiedź: W wyniku walki z ludźmi, którzy używają systemu do tworzenia bram (ang. doorways); tymczasowo blokujemy indeksowanie strony za pomocą pliku "robots.txt". Takie blokowanie pomaga również nie zaśmiecać wyszukiwarek pustymi stronami. Nie należy się tym martwić, bo blokowanie jest automatycznie wyłączane w ciągu 30 dni (ten czas powinien wystarczyć, aby zapełnić stronę treściami, tak by wyszukiwarki mogły ją zindeksować w najlepszy sposób), lub jeśli witryna jest systematycznie odwiedzana przez pewną minimalną liczbę odwiedzających (dokładne wartości nie są ujawniane w celu zapobiegania nadużyciom). |
Odpowiedź: Meta tagi to „znaczniki” (ang. „tags”) przechowujące wykorzystywane przez przeglądarki oraz wyszukiwarki internetowe informacje na temat strony. Dzięki meta tagom roboty sieciowe (ang „web crawlers”) otrzymują informacje odnośnie strony, używanych na niej słów kluczowych oraz innych danych. Poprawna zawartość meta tagów jest istotna dla odpowiedniej promocji strony w zakresie SEO (ang. „Search Engine Optimisation”)- pozycjonowania w przeglądarkach internetowych. Główne meta tagi to słowa kluczowe (ang. „keywords”) oraz opis strony. Meta tagi powinne być dodane pomiędzy znacznikami < head >< /head > w szablonach strony. Podczas dodawania meta tagów, pamiętaj o następujących zasadach:
Dodatkowe informacje: |
Odpowiedź: Adresy przyjazne to możliwe do przeczytania przez ludzi adresy stron internetowych. uCoz posiada opcję zautomatyzowanego tworzenia takich adresów. Przyjazne adresy tworzone są poprzez automatycznie następującą transliterację wpisu lub tytułu danej kategorii. Opcja ta może zostać włączona poprzez wejście w Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia: Użyj przyjaznego adresu URL.
|
Odpowiedź: SMO (ang. „Social Media Optimization”) to szereg działań mających na celu zoptymalizowanie witryny pod kątem mediów społecznościowych. Działania te to w praktyce zbiór metod, które pozwalają na przyciągnięcie użytkowników z różnych sieci społecznościowych na naszą stronę. Rezultat ten osiągnąć można poprzez np. umieszczanie zawartości strony w serwisach społecznościowych czy też integrację strony z wtyczkami tych serwisów. uCoz oferuje następujące narzędzia pozwalające na integrację z mediami społecznościowymi:
Dodatkowe Informacje: |
Odpowiedź: SEM (ang. „Search Engine Marketing”- marketing w wyszukiwarkach internetowych) to zestaw działań dokonywanych w ramach wyszukiwarek internetowych i mających na celu zwiększenie liczby gości odwiedzających Twoją stronę. Podstawowe metody SEM pozwalające na przyciąganie użytkowników docelowych poprzez wyszukiwarki internetowe to:
|
Odpowiedź: Słowa kluczowe to jeden ze składników promocji strony. Stworzenie listy słów kluczowych to jeden z pierwszych kroków podczas zaczynania promowania witryny. Słowa i frazy, jakie powinny zostać zawarte na liście zależą od tematu, częstości występowania danych słów na stronie oraz poziomu konkurencji. Możesz sprawdzić częstotliwość występowania słów kluczowych dzięki narzędziom takim jak np. Google Adwords. |