Jesteś w kategorii: Promocja strony / SEO | Wszystkie kategorie

Przejdź do kategorii: lub
 


Odpowiedź:

Każdy katalog stron ma swoje własne zasady i regulamin. Nie ma sensu o nich dyskutować. I tak to niczego nie zmieni. Odbywa się to w ten sposób, aby administratorzy katalogu stron mogą rozróżniać strony kwalifikujące się i niekwalifikujące się.
 
Jednak jeśli katalog strona jest wiarygodny, to zawsze publikuje strony internetowe po ręcznym moderowaniu. Przykład takiego katalogu można znaleźć na stronie: http://www.dmoz.org/

Na stronach tego katalogu można znaleźć mnóstwo stron z bezpłatnych serwerów wirtualnych, ponieważ uważa się tam, że jakość strony internetowej zależy od jej zawartości, a nie od serwera, na jakim jest umieszczona. Dlatego należy zgłaszać swoje strony internetowe do katalogów, które są moderowane. Powinny to być katalogi stron z kwalifikowanymi zasobami, nie nakładające ograniczeń na strony hostowane bezpłatnie lub odpłatnie.



Odpowiedź: Kiedy roboty wyszukiwarek odwiedzają Twoją stronę, w pierwszej kolejności szukają tego pliku. Robots.txt jest plikiem tekstowym. Znajduje się on w katalogu głównym witryny i zawiera instrukcje dla wyszukiwarek dotyczące tej strony. Webmaster może ustawić parametry indeksowania albo dla wszystkich wyszukiwarek jednocześnie, albo osobno dla poszczególnych.

Oczywiście, możesz wgrać własny plik robots.txt za pomocą Menedżera plików lub klienta FTP. Jednak zalecamy, aby tego nie robić, ponieważ domyślny plik robots.txt jest dostosowany tak, aby wyszukiwarki mogły zindeksować twoją stronę w najlepszy sposób, to znaczy żeby widziały tylko te strony twojej witryny, które zawierają informacje, a nie widziały żadnych stron technicznych (logowanie użytkowników, rejestracja użytkowników, itp.).

W większości przypadków standardowa wersja pliku robots.txt jest całkowicie wystarczająca. Jeśli chcesz go zmienić, można to zrobić za pomocą edytora tekstu. Nie zapomnij sprawdzić pliku robots.txt po dokonaniu zmian. Można to zrobić za pomocą paska narzędzi Google Webmaster Toolbar.


Odpowiedź:

PR (PageRank) jest jednym z algorytmów wyszukiwarki Google. Jest on obliczany dla każdego dokumentu oddzielnie. Parametr ten nie wpływa na wyniki w wyszukiwarkach. Z reguły jest on wykorzystywany jako parametr do oceny kompetencji witryny/strony.

Przydatny link:
Wikipedia



Odpowiedź:

W wyniku walki z ludźmi, którzy używają systemu do tworzenia bram (ang. doorways); tymczasowo blokujemy indeksowanie strony za pomocą pliku "robots.txt". Takie blokowanie pomaga również nie zaśmiecać wyszukiwarek pustymi stronami. Nie należy się tym martwić, bo blokowanie jest automatycznie wyłączane w ciągu 30 dni (ten czas powinien wystarczyć, aby zapełnić stronę treściami, tak by wyszukiwarki mogły ją zindeksować w najlepszy sposób), lub jeśli witryna jest systematycznie odwiedzana przez pewną  minimalną liczbę odwiedzających (dokładne wartości nie są ujawniane w celu zapobiegania nadużyciom).

Możesz sprawdzić datę rejestracji internetowej na stronie głównej Panelu sterowania, w nawiasach, zaraz po nazwie, której użyłeś do rejestracji strony.

Jeśli nadal chcesz odblokować plik robots.txt na swojej stronie internetowej, aby twoja strona została zindeksowana szybciej, możesz zapłacić za usługę, która kosztuje nieco ponad 2 dolary. Wtedy kwarantanna zostanie zakończona. 



Odpowiedź:

Meta tagi to „znaczniki” (ang. „tags”) przechowujące wykorzystywane przez przeglądarki oraz wyszukiwarki internetowe informacje na temat strony. Dzięki meta tagom roboty sieciowe (ang „web crawlers”) otrzymują informacje odnośnie strony, używanych na niej słów kluczowych oraz innych danych. Poprawna zawartość meta tagów jest istotna dla odpowiedniej promocji strony w zakresie SEO (ang. „Search Engine Optimisation”)- pozycjonowania w przeglądarkach internetowych. Główne meta tagi to słowa kluczowe (ang. „keywords”) oraz opis strony. Meta tagi powinne być dodane pomiędzy znacznikami < head >< /head > w szablonach strony.

Podczas dodawania meta tagów, pamiętaj o następujących zasadach:

  • Zawrzyj wyłącznie słowa kluczowe używane na danej stronie swojej witryny;
  • Unikaj powtarzania tych samych słów kluczowych;
  • Spraw, aby słowa kluczowe oraz opis były unikalne dla każdej strony.

Dodatkowe informacje:

Wikipedia



Odpowiedź:

Adresy przyjazne to możliwe do przeczytania przez ludzi adresy stron internetowych. uCoz posiada opcję zautomatyzowanego tworzenia takich adresów. Przyjazne adresy tworzone są poprzez automatycznie następującą transliterację wpisu lub tytułu danej kategorii.

Opcja ta może zostać włączona poprzez wejście w Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia: Użyj przyjaznego adresu URL.


 



Odpowiedź:

SMO (ang. „Social Media Optimization”) to szereg działań mających na celu zoptymalizowanie witryny pod kątem mediów społecznościowych. Działania te to w praktyce zbiór metod, które pozwalają na przyciągnięcie użytkowników z różnych sieci społecznościowych na naszą stronę. Rezultat ten osiągnąć można poprzez np. umieszczanie zawartości strony w serwisach społecznościowych czy też integrację strony z wtyczkami tych serwisów.

uCoz oferuje następujące narzędzia pozwalające na integrację z mediami społecznościowymi:

  • Pasek Sieci Społecznościowych- pasek na Twojej stronie pozwalający Twoim gościom na proste polubienie zawartości stony oraz podzielenie się nią w serwisach społecznościowych
  • Media Społecznościowe- moduł pozwalający na automatyczne umieszczenie wpisów ze strony w ramach wybranych sieci społecznościowych

Dodatkowe Informacje:

Wikipedia



Odpowiedź:

SEM (ang. „Search Engine Marketing”- marketing w wyszukiwarkach internetowych) to zestaw działań dokonywanych w ramach wyszukiwarek internetowych i mających na celu zwiększenie liczby gości odwiedzających Twoją stronę. Podstawowe metody SEM pozwalające na przyciąganie użytkowników docelowych poprzez wyszukiwarki internetowe to:

  • SEO (ang. „Search Engine Optimization”- pozycjonowanie) to zestaw czynności mających na celu poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych
  • Reklama kontekstowa- to skierowana do konkretnych odbiorców reklama w wyszukiwarce internetowej. Jest to jeden z najbardziej popularnych i efektywnych sposobów na zdobywanie użytkowników, gdyż płatne są tylko bezpośrednie odesłania na stronę z poziomu reklam.


Odpowiedź:

Słowa kluczowe to jeden ze składników promocji strony. Stworzenie listy słów kluczowych to jeden z pierwszych kroków podczas zaczynania promowania witryny. Słowa i frazy, jakie powinny zostać zawarte na liście zależą od tematu, częstości występowania danych słów na stronie oraz poziomu konkurencji.

Możesz sprawdzić częstotliwość występowania słów kluczowych dzięki narzędziom takim jak np. Google Adwords.