Jesteś w kategorii: Pytania ogólne | Wszystkie kategorie

Przejdź do kategorii: lub
 


Odpowiedź:

Dajemy nieograniczoną przestrzeń dyskową za darmo. Natychmiast po rejestracji otrzymujesz 400 MB miejsca na dysku, ale im dłużej jesteś z nami, tym więcej MB jest automatycznie dodawanych. Dostępną w danej chwili przestrzeń dyskową możesz zobaczyć na górze strony głównej Panelu zarządzania:

Istnieją również płatne metody na zwiększenie ilości miejsca na dysku: przejście do pakietów płatnych bądź zamówienie dodatkowej przestrzeni jako oddzielnej usługi. Z obu tych metod skorzystać możesz w sekcji $ Usługi płatne w Panelu zarządzania swojej strony.



Odpowiedź:

Jak najbardziej. Wystarczy określić link do modułu uCoz, który chcesz wyświetlać na stronie głównej lub włączyć automatyczne przekierowanie do danego modułu.



Odpowiedź:

Przejdź do twojego Panelu zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia. Znajdź opcję "Przy otwieraniu strony głównej przekieruj do:" i wybierz żądany moduł z rozwijanej listy.

 



Odpowiedź:

Stale ulepszamy system dodając nowe moduły i udoskonalając istniejące. O wszystkich nowościach przeczytać możesz na naszym Forum Społeczności uCoz.



Odpowiedź:

Możesz je zmienić wchodząc w Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia. W tej sekcji zmienić możesz nazwę swojej strony, wybrać oprawę graficzną, zmienić strefę czasową i wiele innych.

 



Odpowiedź:

Oczywiście, wystarczy z po prostu zamieścić w katalogu głównym* plik o nazwie "404.htm", używając w tym celu  FTP lub Menedżera plików (link znajduje się na stronie głównej w Panelu zarządzania).

Możesz dowolnie dostosować plik "404.htm" – zależy to od twojej znajomości HTML.

*katalog główny to folder, w którym znajdujesz się zaraz po wejściu do Menedżera plików.
 



Odpowiedź:
  • Stwórz kopię zapasową twojego projektu w sekcji "Kopia zapasowa".
  • Pobierz absolutnie wszystkie pliki i bazy danych ze swojej strony.
  • Użyj program albo stwórz własny skrypt do przekonwertowania baz danych na odpowiedni format i umieszczenia plików we właściwych folderach.

 



Odpowiedź:

 

Moduły możesz aktywować na głównej stronie Panelu zarządzania. Listę wszystkich aktywnych i nieaktywnych modułów znajdziesz po lewej stronie.

Aktywowanie modułu

Aby zainstalować moduł wystarczy wejść w listę Nieaktywnych modułów i kliknąć "Zainstaluj moduł".

Odinstalowanie modułu

Aby odinstalować moduł, wybierz ten, który chcesz usunąć z listy aktywnych modułów. Zostaniesz przekierowany/a do strony Zarządzania modułem gdzie, wśród innych opcji, znajdziesz możliwość odinstalowania modułu.

Klkinij "Odinstaluj moduł" i potwierdź tę decyzję poprzez wprowadzenie odpowiedzi na tajne pytanie.



Odpowiedź: Przestrzeń dyskowa pokazuje ogólny limit przestrzeni dyskowej. Każdy użytkownik otrzymuje za darmo 400Mb przestrzeni dyskowej. Wielkość ta stale wzrasta. Przestrzeń dyskowa obejmuje wszystkie usługi, szablony i pliki użytkownika.


Odpowiedź:

Aby edytować swoją stronę w trybie graficznym (wizualnym) musisz włączyć funkcję "Kreator". Aby to zrobić wystarczy wejść w: Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia -> Użyj funkcji "Kreator" do zarządzania wyglądem witryny internetowej. Wtedy- po zalogowaniu jako administrator strony- Kreator będzie można włączyć, korzystając z górnego menu.

Jeżeli Kreator nie jest dostępny w Twoim pasku admina wykonaj następujące kroki: przejdź do: Panel zarządzania -> Użytkownicy -> Grupy użytkowników -> Nadawanie uprawnień dla wszystkich grup -> Inne -> Edytuj wygląd strony, zaznacz odpowiednie pole i kliknij "Zapisz".



Odpowiedź:

WYSIWYG – skrót od angielskiego  "what you see is what you get” czyli "widzisz to co otrzymasz”. W czasie tworzenia strony widzisz elementy przyszłej strony zamiast jej kodu HTML. Możesz zobaczyć elementy strony dokładnie tak, jak będą wyglądać w oknie przeglądarki. Jego głównym zadaniem jest uproszczenie procesu tworzenia strony osobom, które nie potrafią programować.

uCoz oferuje kilka narzędzi, które pozwalają Ci pracować nad swoją stroną:

  • Kreator pozwalający na pracę nad stronami i podstronami bezpośrednio wewnątrz okna przeglądarki
  • Edytor umożliwiający pracę z nad poszczególnymi stronami przy pomocy kodu HTML i CSS lub kodów systemowych uCoz (zestaw zmiennych odpowiadających za różnorakie funkcje)
  • Edytor graficzny stworzony, aby pracować nad stroną bez konieczności używania żadnych języków programowania

Należy wspomnieć, że nie zalecamy używania edytora graficznego- czasem wygenerowany kod może wyświetlać się nieprawidłowo w przeglądarce.



Odpowiedź:

Oczywiście! uCoz zawiera opcję która która pozwala na uruchomienie mobilnej wersji strony. Aby włączyć opcję należy wejść do: Panelu zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia -> Aktywuj szablony dla wersji PDA witryny.

Domyślne szablony dla wersji mobilnej (wersji PDA) mogą być edytowane w Panelu zarządzania -> Zarządzanie wyglądem -> Szablony dla wersji PDA witryny.

Mobilną wersję swojej strony możesz zobaczyć dodając po prostu /pda po adresie strony, np: nazwa-strony.ucoz.pl/pda. Jeżeli strona oglądana będzie zaś na urządzeniu mobilnym, wersja mobilna wyświetli się automatycznie.



Odpowiedź:

W pierwszej kolejności, musisz dodać spersonalizowany zestaw emotikonów poprzez Menadżera plików. Aby ustawić dodane obrazki jako aktywne emotikony wejdź w Panel zarządzania -> Edytor emotikonów.
 

Następnie, wybierz obraz danego emotikona oraz ustaw jego kod. Kliknij "Dodaj".


Aby emotikony wyświetlały się w formularzu dodawania komentarzy/wpisów musisz oznaczyć jako docelowy Twój własny, spersonalizowany zestaw emotikonów. Możesz zrobić to wchodząc w: Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia.

 



Odpowiedź:

Nie. Informację o prawach autorskich powinny być zamieszczane tylko na dynamicznych stronach witryny internetowej.

Pamiętaj, że wymagane jest używanie modułów na stronie. Zgodnie z Warunkami użytkowania strona może zostać uznana za nieaktywną jeżeli nie odwiedzają jej żadni użytkownicy lub jeżeli brak jest modułów. 

Strony zawierające wyłącznie statyczne (niedynamiczne) strony i niezawierające praw autorskich uCoz zostaną zablokowane zgodnie z Warunkami użytkowania uCoz.



Odpowiedź:

CAPTCHA (kod bezpieczeństwa) to zestaw losowych znaków- używany głównie w celu przeciwdziałania spamowaniu. Możesz zmienić rodzaj testu CAPTCHA, który wyświetlany jest na Twojej stronie, wchodząc w Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia -> Typ kodu bezpieczeństwa (captcha).

W uCoz znajdziesz trzy typu kodu bezpieczeństwa CAPTCHA:

  • Standardowy - niezawodny, nie można go odgadnąć automatycznie, dość prosty dla ludzkiego oka.
  • Złożony - niezawodny, nie można go odgadnąć automatycznie, skomplikowany dla ludzkiego oka.
  • Prosty - w miarę niezawodny, można go odgadnąć automatycznie, prosty dla ludzkiego oka.


Odpowiedź:

Wersja biblioteki jQuery na Twojej stronie może być zmieniona poprzez wejście w: Panel zarządzania -> Ustawienia -> Ogólne ustawienia -> Wersja biblioteki jQuery.

Wybierz po prostu konieczną wersję biblioteki a zostanie ona aktywowana na Twojej stronie. Obecnie dostępne są następujące wersje:

  • 1.7.2.js
  • 1.10.2.js.